論文詳細

人文学部 人文社会科学系 #紀要論文

新潟大学全学英語教育カリキュラム改定の成果検証(2)

AI解説:
新潟大学は2011年に英語(えいご)授業(じゅぎょう)()えました。英語(えいご)授業(じゅぎょう)()くするためです。1年生の授業(じゅぎょう)数を()やしました。家で勉強できるように、e-learning教材(きょうざい)(インターネットを利用(りよう)した勉強の道具です。家での学習に役立ちます。)を使いました。この研究では、2015年と2016年の成果(せいか)を調べています。2017年に新しい制度(せいど)が始まったので、このカリキュラム(学校の授業(じゅぎょう)の計画です。どんな授業(じゅぎょう)を行うかを決めます。)は2016年まででした。
AI解説を見る
著者名:
ハドリー 浩美
掲載誌名:
新潟大学言語文化研究
巻:
22
ページ:
25 - 32
発行日:
2018-02
著者による要約:
This is a continuation research into the evaluation of the revised English language education curriculum at Niigata University, Japan. In this paper, the author attempted to evaluate the curriculum for the academic years of 2015 and 2016, by using the same types of data which had been used for the original 2011 - 2014 study: TOEIC IP scores, hours spent out-of-class in e-learning, student evaluation of classes, teacher assessment of student achievement, and class size. The overall positive effect of the revised curriculum was again suggested by the TOEIC results and the amount of hours spent on e-learning. The findings also revealed the need to improve reading classes in general, to promote effective self-directed learning, and to standardize teacher assessment of student achievement in class.
新潟大学学術リポジトリリンク: