論文詳細

人文学部 人文社会科学系 #紀要論文

新潟大学全学英語教育カリキュラム改定の成果検証(2)

AI解説:
新潟大学は2011年度に英語教育のカリキュラムを変更し、授業の質と量を改善しようとしました。質の改善では、学問を学ぶための英語力を育てることを目指し、量の改善では1年生の授業数を増やし、e-learning教材を使って自宅での学習を促進しました。この研究では、その変更が2015年度と2016年度にどのような成果をもたらしたかを調べています。2017年度に新しい制度が導入されたため、このカリキュラムは2016年度が最後の年となりました。
AI解説を見る
著者名:
ハドリー 浩美
掲載誌名:
新潟大学言語文化研究
巻:
22
ページ:
25 - 32
発行日:
2018-02
著者による要約:
This is a continuation research into the evaluation of the revised English language education curriculum at Niigata University, Japan. In this paper, the author attempted to evaluate the curriculum for the academic years of 2015 and 2016, by using the same types of data which had been used for the original 2011 - 2014 study: TOEIC IP scores, hours spent out-of-class in e-learning, student evaluation of classes, teacher assessment of student achievement, and class size. The overall positive effect of the revised curriculum was again suggested by the TOEIC results and the amount of hours spent on e-learning. The findings also revealed the need to improve reading classes in general, to promote effective self-directed learning, and to standardize teacher assessment of student achievement in class.
新潟大学学術リポジトリリンク: