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人文社会科学系 大学院現代社会文化研究科 #紀要論文

中国多国籍企業の異文化マネジメント一考察 : ファーウェイの異文化マネジメントを例として

AI解説:
本論文は、21世紀のグローバル競争環境において、多国籍企業(MNE)が直面する異文化マネジメントの重要性を探求しています。従来の主要国からのMNEに加え、新興市場のBRICSからも多国籍企業が出現しており、これら企業が異なる文化背景を持つ従業員を効果的に管理する方法を模索する必要があります。その中で、特に中国のMNE、例としてファーウェイを取り上げ、異文化マネジメントの基礎理論を築き、その強化策を論じることを目的としています。具体的には、ファーウェイの現状、異文化マネジメントの障害解決策、組織の異文化マネジメント強化策について深く考察します。
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著者名:
丁 寧
掲載誌名:
現代社会文化研究
巻:
68
ページ:
49 - 60
発行日:
2019-02
著者による要約:
With the emergence of multinational enterprises (MNE), people have the opportunity to work together in the same organization and contact other people with different cultural backgrounds. If MNE fails to coordinate the internal cultural diversity, conflicts will occur and organizations may be confused. Therefore, it is very important for MNE to take appropriate measures for cultural diversity. Cross-cultural management is an important sub-field in international business research. This is of great significance for Chinese MNE to enter the international market. In this research, it studies the above issue and tries to find out how Chinese MNE conduct cross-cultural management. Taking HUAWEI as an example, this paper analyzes the success of cross-cultural management of Chinese MNE through data analysis and enterprise interviews. In the view of the author, in order to realize the strengthening strategy of cross-cultural management for Chinese MNE, we should pay attention to the following four points: (1) Analyzing the different cultural dimensions. (2) Developing cross-cultural adaptability. (3) Establishing MNE communication mechanism. (4) Utilizing and innovating cross-cultural advantages.
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