論文詳細

人文社会科学系 大学院現代社会文化研究科 #紀要論文

中国多国籍企業の異文化マネジメント一考察 : ファーウェイの異文化マネジメントを例として

AI解説:
この論文では、21世紀のグローバル競争の中で、多国籍企業(MNE)(複数の国で事業を展開している企業のことです。)が異文化の中でどのように経営を行うかを探っています。特に、中国の大手通信機器会社であるファーウェイを例に取り上げて、異文化マネジメント(異なる文化背景を持つ従業員を効果的に管理し、企業の目標を達成するための方法です。)の理論や実際の方法について考察しています。
AI解説を見る
著者名:
丁 寧
掲載誌名:
現代社会文化研究
巻:
68
ページ:
49 - 60
発行日:
2019-02
著者による要約:
With the emergence of multinational enterprises (MNE), people have the opportunity to work together in the same organization and contact other people with different cultural backgrounds. If MNE fails to coordinate the internal cultural diversity, conflicts will occur and organizations may be confused. Therefore, it is very important for MNE to take appropriate measures for cultural diversity. Cross-cultural management is an important sub-field in international business research. This is of great significance for Chinese MNE to enter the international market. In this research, it studies the above issue and tries to find out how Chinese MNE conduct cross-cultural management. Taking HUAWEI as an example, this paper analyzes the success of cross-cultural management of Chinese MNE through data analysis and enterprise interviews. In the view of the author, in order to realize the strengthening strategy of cross-cultural management for Chinese MNE, we should pay attention to the following four points: (1) Analyzing the different cultural dimensions. (2) Developing cross-cultural adaptability. (3) Establishing MNE communication mechanism. (4) Utilizing and innovating cross-cultural advantages.
新潟大学学術リポジトリリンク: